Anpassning vid serviceåtgärd

 2020-04-30


För våra hyresgästers och medarbetares trygghet kommer vi från och med 4 maj endast utföra arbeten hemma hos våra hyresgäster när de inte är hemma. Denna anpassning genomförs för att minimera smittspridning mellan hyresgäster och medarbetare.

VAD BEHÖVER DU GÖRA?
Det innebär att du i samband med att du gör en serviceanmälan måste godkänna att vi får gå in i din bostad för att utföra åtgärden när du inte är hemma. Du måste också hänga nyckeln i tuben eller ställa låset i serviceläge, beroende på vilken dörr du har, så att vi kan komma in.

VAD HÄNDER OM NÅGON ÄR SJUK?
Om någon i ditt hushåll har symtom på smitta utför vi endast akuta åtgärder som är relaterade till avlopp, vatten, el, värme, kylskåp/frys eller utelåsning/trasig nyckel.

Har du funderingar kring detta eller något annat så finns vi tillgängliga via chatten, via mail info@ehb.se och telefon 0171-62 58 20! Vill du besöka oss måste du först boka besök via mail eller telefon.

.