Serviceanmälan & driftinfo

 

Uppmaning för att minimera risk för smittspridning

2020-12-21

Med anledning av de skärpta nationella föreskrifterna och allmänna råden uppmanar vi nu våra hyresgäster att hjälpa oss att minimera risken för smittspridning. Ta del av de åtgärder som vi har satt in sedan tidigare och uppmärksamma särskilt att:

  • Vänta med att göra serviceanmälan som inte är absolut nödvändig att åtgärda just nu.
  • Du måste lämna bostaden när åtgärder ska utföras i din bostad.

Då vi värnar om våra hyresgäster och medarbetare får EHB:s medarbetare inte åtgärda serviceanmälan när någon befinner sig i bostaden då det innebär en risk för smittspridning.

De skärpta nationella föreskrifterna hittar du på Folkhälsomyndighetens webbplats.



Så här gör du en serviceanmälan

Ärenden som inte är akuta kan du anmäla på tre olika sätt. Gör serviceanmälan som inte är akut helst via Mina sidor eller via e-post om du har möjlighet. Vänligen observera! Vi uppmanar dig just nu att vänta med att anmäla ärenden som inte är akuta med anledning av pandemin.

Mina sidor

Serviceanmälan gör du enklast dygnet runt genom att logga in på Mina sidor på ehb.se! Flexibelt för när det passar dig!

E-post

Du kan även skicka ett mail till info@ehb.se, som också är möjligt att göra när det passar dig!

Telefon

Har du inte möjlighet att göra serviceanmälan digitalt kan du självklart ringa 0171-62 58 20 under våra telefontider.

Telefontider

  • Måndagar klockan 07:30-12:00, 13:00-16:00
  • Tisdagar klockan 10:00-12:00, 13:00-18:00
  • Onsdagar klockan 07:30-12:00, 13:00-16:00
  • Torsdagar klockan 07:30-12:00, 13:00-16:00
  • Fredagar klockan 07:30-14:30 (under juni, juli och augusti stänger vi klockan 14:00)

Vänligen observera att vi har lunchstängt måndagar, tisdagar, onsdagar och torsdagar mellan klockan 12:00-13:00.


AKUTA ÄRENDEN - RING!

Ibland inträffar allvarligare fel i din bostad som är ett akut ärende. Akut ärende anmäler du alltid via telefon. Exempel på akuta ärenden är:

  • Vattenläcka
  • Inget varm- eller kallvatten
  • Ingen värme alls i bostaden
  • Stopp i avlopp
  • Strömavbrott
  • Utelåsning
  • Skadad ytterdörr eller trasigt fönster
  • Kylskåp eller frys som slutat fungera.

Telefon

Anmäl alltid ett akut ärende via telefon 0171-62 58 20 under våra telefontider.

Inträffar ett akut ärende utanför EHB:s arbetstider anmäler du via vår jourtelefon 0171-62 58 58 som bemannas av Securitas.

Telefontider

  • Måndagar klockan 07:30-12:00, 13:00-16:00
  • Tisdagar klockan 10:00-12:00, 13:00-18:00
  • Onsdagar klockan 07:30-12:00, 13:00-16:00
  • Torsdagar klockan 07:30-12:00, 13:00-16:00
  • Fredagar klockan 07:30-14:30 (under juni, juli och augusti stänger vi klockan 14:00)

Vänligen observera att vi har lunchstängt måndagar, tisdagar, onsdagar och torsdagar mellan klockan 12:00-13:00.


Gör serviceanmälan

Via Mina sidor

Via e-post


Driftinformation

Här hittar du mer information om driftstörningar:

Akuta driftstörningar

Planerade driftstörningar